torsdag 26 november 2009

Snacka om sjönära

Första gången jag kom till Flen åkte jag bil med min pappa. När vi kom från Katrineholm och in förbi Kyrkskolan fick jag se Salstagärde med flerfamiljhus tätt intill stranden av Gårdsjön.
Ja jag visste ju inte vad allt hette men ett var säker efter ca 15år i Bohuslän ,med hela havet som granne, så var inte detta normalt, att bygga bostäder för vanligt folk med sjöutsikt.
Detta är det Flen som jag ofta tänker på när jag är någon annan stans. Tänk jag har 5minuters promenad ner till båtbryggorna vid Gårdsjön där jag kan ha båt och åka ut och fiska när andan faller på.
Men om jag då får komma med en liten önskelista inför jul och framtid så skulle jag vilja att alla de vatten som vi Flensbor “äger” tillsammans i vår kommun. Dom skulle det finnas en karta över och sen fick vi fiska i dem och vi hade t.e.x lånekortet som fiskekort. Det är ju ändå vår a sjöar. Eller?

1 kommentar:

  1. mm, om det är något man saknar i linkan så är det en kvarts cykeltursavstånd till närmaste badsjö. men man kan inte få allt, inte ens i fjärde storstadsregionen.

    SvaraRadera